|
 
 
 

Originals wanted!

There’s one thing in particular that those who wish not only to see digital transformation, but also see it through, need: people who use their own minds and draw on their life plan to make a difference. Many of these people work at Accenture. People like Katharina, for example. Why is that? Because our employees’ diverse interests, interesting biographies and private ambitions aren’t just welcome here, they belong here.

Digital Planner (m/f) Boomerang (now part of Accenture)

job number 00518978


Basel full time/permanent employment with work experience

A digital native with an analytical mindset and experience in providing digital marketing and communication strategies that facilitate the path for award winning creative output, you’ll drive clients’ success. Working closely with account managers, creatives, UX and production & works colleagues as well, you’ll lay the ground for sustainable ideas, quality engagement initiatives and memorable experiences across digital channel opportunities.

 

As part of the Boomerang team you’ll bring digital transformation to the life sciences industry through insight-backed creative solutions that enhance engagement with key target audiences and a focus on delivering measurable business value for our clients.

 

Your tasks

  •  Liaising with colleagues from various departments such as UX, IT, project management and analytics, you’ll provide leadership and guidance to develop strategic integrated marketing campaigns.
  • In order to identify, communicate and build new opportunities, you’ll analyze research on audiences, brand, culture and media channels, draw meaningful conclusions and present your insights and recommendations.
  • You’ll not only create inspiring creative briefs that are rooted in a single-minded proposition and translate insights into creative solutions but also lead the internal agency creative briefings together with the responsible account manager.
  • Passionate for delivering best in-class work, you’ll partner with go-to-market strategists and recommend relevant research that will aid in the user insight gathering and strategy development process.
  • Last but not least, you’ll participate in creative presentations.

Your qualifications

  • A degree in marketing, communication or another relevant discipline combined with at least six years’ hands-on experience in digital marketing and communication, preferably in a creative or digital agency
  • A wide interest in the intersection between technology and culture/human behavior
  • Knowledge of planning, insight and analysis across multiple digital channels
  • Creative thinker with exceptional analytical and strategic strengths and the ability to mine large sets of data for actionable insights
  • Extroverted personality, with well-developed interpersonal, team building and relationship management skills and an excellent command of English, both verbal and written

Funktionen

• M&A • Personal- und Organisationsentwicklung • Vertriebs- und Kundenservice-Strategien • Supply Chain Management • Einkauf • Business Model Transformation • Industrie 4.0 • Digitale Geschäftsmodelle • Enterprise Performance Management • Sustainability

Industrien

• Finanzdienstleistungen • Automobil • Maschinen- und Anlagenbau • Konsumgüterindustrie & Handel
• Kommunikation und Hightech • Pharma & Medizintechnik • Chemie & Utilities • Gesundheitswesen
• öffentlicher Sektor

Das zeichnet uns aus

  • Innovationsführer - Accenture ist immer am Puls der Zeit. Wir gestalten die Digitalisierung aktiv mit, sind strategischer Vordenker und technologischer Vorreiter. So stärken wir Unternehmen und ganze Branchen.
  • Weiterbildung und Karriere - Unser Trainingsangebot reicht von Online-Kursen über virtuelle Trainings bis hin zu Classroom-Seminaren. Wir investieren jährlich über 800 Millionen US-Dollar in Mitarbeiterbildung.
  • Aufgabenvielfalt - Mehr Vielfalt geht kaum: Wir begleiten Kunden aus 40 Industrien über den gesamten Lösungsprozess - von der Strategieentwicklung über die digitale Transformation bis zur operativen Durchführung.
  • Flexibles Arbeiten - Bei der Planung unserer Projekte berücksichtigen wir die Lebenssituation unserer Mitarbeiter. Modernste Technologien ermöglichen ein ortsunabhängiges und flexibles Arbeiten.
  • Unternehmenskultur - Unsere Kultur ist geprägt von Innovationskraft und Teamgeist sowie vom intensiven Wissens- und Erfahrungsaustausch innerhalb unseres globalen Netzwerks.
  • Markterfolg - Wir arbeiten für mehr als 4.000 Kunden in über 120 Ländern, viele davon sind die erfolgreichsten und namhaftesten Unternehmen ihrer Branche. Darunter 29 der DAX-30-Unternehmen.
  • Frauen bei Accenture - Schon heute arbeiten bei Accenture mehr als 145.000 Frauen. Doch wir wollen ihren Anteil bei Neueinstellungen weiter steigern - und das weltweit. Frauen profitieren von speziellen Trainings, Mentorings und Netzwerken.
  • Gesellschaftliche Verantwortung - Unser gesellschaftliches Engagement als Unternehmen ist in unseren Grundwerten verankert. Gemeinsam mit unseren Mitarbeitern wollen wir einen nachhaltigen, messbaren Beitrag für die Gesellschaft leisten.

Your contact

For further information please contact Accenture Recruiting Team:
recruiting.switzerland@accenture.com oder 0041 44 219-5005

Accenture - Ihr neues berufliches Zuhause

Wenn es darum geht, die Leistungsfähigkeit von Unternehmen zu stärken und sie ins digitale Zeitalter zu führen, macht uns niemand so schnell was vor. Als eines der weltweit führenden Dienstleistungsunternehmen bieten wir Kunden in mehr als 120 Ländern, darunter die erfolgreichsten und namhaftesten ihrer Branche, eine breite Palette von Services und Lösungen. In unseren Bereichen Strategy, Consulting, Digital, Technology und Operations treiben wir Innovationen konsequent voran. Was uns einzigartig macht: Wir begleiten den gesamten Lösungsprozess - von der Strategieentwicklung über die digitale Transformation bis zur operativen Umsetzung. Mehr erfahren

Accenture steht als Arbeitgeber für Chancengleichheit und begrüßt Bewerbungen aus allen Teilen der Gesellschaft. Wir diskriminieren niemanden aufgrund von Glaube, Herkunft, Behinderung, Alter, Nationalität, Familienstand, Partnerschaftsstatus, sexueller Orientierung, Geschlecht oder anderen gesetzlich geschützten Gründen.